Volkswagen kever 1300 callook
De opdracht,
Na 17 jaar te hebben gereden met deze callooker vond de eigenaar het tijd om het plaatwerk onderhanden te laten nemen. De Volkswagen kever werd geheel gestript aangeleverd zodat er gelijk een begin kon worden gemaakt.
Na een inspectie is de body van het chassis gehaald en werden alle slechte delen van het plaatwerk verwijderd. De kachelkanalen, het schutbord, de bandenbak, het voorpaneel en zelfs de gehele zijkanten links en rechts achter moesten worden verwijderd. De zijkanten worden niet meer origineel geleverd maar door wat speurwerk hebben we ze toch kunnen vinden. Er gaat natuurlijk niets boven de passing van origineel plaatwerk. Een speciaal dubbelwerkend frame werd gemonteerd, wat het installeren van de kachelkanalen zou vergemakkelijken.
Verschillende lasmethodes werden gebruikt zoals Mig lassen, Koper Silicium of in werktaal ook wel genoemd Suci-3 en puntlassen. Puntlassen is de originele manier van de fabriek uit (een ideaal stuk gereedschap). Na het verwerken van alle benodigde plaatdelen en het netjes afwerken van alle lassen zijn de binnenschermen van de body voorzien van een laagje bodyshutz. Dit kan later in de gewenste kleur worden gespoten.
Dit was weer een leuke opdracht!